Jozet den Otter: “Ik ben een aanpakker”

Begin 2019 verkocht Jozet den Otter, samen met haar zus Marga van Venrooij, Baderie Piels en Piels Technische installaties aan Hoppenbrouwers. Haar zus vond het tijd worden voor een nieuwe uitdaging, maar Jozet bleef Baderie trouw. Dit is haar verhaal.

Door Jasper Boot

Kijkje in een andere keuken

Het moet een vreemd gevoel voor Jozet geweest zijn, nadat ze begin vorig jaar haar bedrijf verkocht aan concern Hoppenbrouwers. Jarenlang runde de Brabantse samen met haar zus het bedrijf. "Vergeet onze mannen ook niet, want zij hebben ook heel hard meegewerkt aan de groei van ons bedrijf", oppert Jozet. In september 2018 kwam er een buitenkansje om de zaak te verkopen. “Sindsdien is het vrij snel gegaan. Begin 2019 was de deal beklonken en verkochten wij ons bedrijf. Baderie Piels veranderde haar naam in Baderie Hoppenbrouwers. "Ik speelde met de gedachte of mijn zoon misschien nog het bedrijf zou willen overnemen, maar ik vond hem nog te jong. Het is voor hem ook goed om eerst bij een ander bedrijf te kijken.”

Jozet is een onderneemster pur sang, dat kun je aan alles merken. “Ik ben een aanpakker en wil graag leren. Dat heb ik mijn hele leven gehad. Ik ga elke dag met veel plezier naar mijn werk, omdat ik veel voldoening krijg van het bouwen aan een bedrijf. “Ondernemers denken vaak dat ze alles beter kunnen, maar ik vind het juist mooi als een medewerker iets beter kan dan ik. Op die manier kun je elkaar juist aanvullen. Het is toch prachtig als iemand, mede dankzij ons, iets goed kan?”, concludeert ze.

Hoe het begon

We gaan even een aantal jaren terug in de tijd. Jozet had voor haar afstudeeropdracht onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om een eigen bedrijf te beginnen. Het idee om eigen baas te worden werd in werkelijkheid omgezet. “Na een jaar mijn eigen bedrijf te hebben gerund, benaderde mijn vader (Jo Piels, red.) mij of ik in de showroom wilde komen werken. Ik had daar wel oren naar.”

Black Line badkamer Baderie

Sindsdien is Jozet niet meer weggegaan. Vanzelfsprekend heeft de voormalig onderneemster, die inmiddels op de loonlijst staat, een hoop geleerd de afgelopen jaren. “Ik denk dat het ook goed is om eens in een andere keuken te kijken. Ik zie dat Hoppenbrouwers dingen anders aanpakt dan dat ik in mijn tijd deed. Het is voor mij een eye-opener geweest dat het niet verkeerd is om bij verschillende bedrijven te kijken.”

Black Line badkamer Baderie

Van mede-eigenaar naar een functie loondienst

Niet meer de koers bepalen, maar volgzaam doen wat er van bovenaf wordt bepaald. Tenminste, dat zou je denken na een overname, maar voor Jozet ligt dat nog net even iets anders. “Ik word nog in alle managementgesprekken betrokken en er wordt ook nog geluisterd naar mijn mening.”

Komende periode gaat ze een coachingstraject in. “Ook bij Hoppenbrouwers blijf ik mijzelf doorontwikkelen. Op iedere leeftijd is dat belangrijk om te doen.” Op mijn vraag of ze ooit weer iets voor zichzelf gaat beginnen, antwoordt ze: “Natuurlijk denk ik daar nu nog weleens over na, maar op dit moment zit ik nog op mijn plek. Als ik maar elke dag met plezier naar mijn werk toe ga, want dat is het allerbelangrijkste toch?”

De kracht van Baderie Hoppenbrouwers

De kracht van Baderie Hoppenbrouwers is dat iedere klant uitgebreid de aandacht krijgt. "De huidige situatie, de voorkeursstijl en de wensen voor de nieuwe badkamer worden bij de intake besproken. Het is een kwestie van de juiste vragen stellen, zodat je goed inzicht krijgt wat de klant echt wil. Tijdens het tweede gesprek wordt het ontwerp gepresenteerd aan de klant. Vervolgens gaat de werkvoorbereider op bezoek bij de klant om te bestuderen of de tekening ook in de praktijk gerealiseerd kan worden. Tegenwoordig maken wij gebruik van VR-brillen. Klanten kunnen dan alvast hun nieuwe badkamer zien. Dat vinden ze helemaal super."

Ben jij je aan het oriënteren op een nieuwe badkamer? Maak dan vrijblijvend een afspraak in onze showroom.

Maak een afspraak

Bezoek onze showroom Maak vrijblijvend een afspraak!

Maak een afspraak